Interviju: Mirna Sišul

 Mirna i njene divne slike.
Sam pogled na njih mami vas da otputujete u neki drugačiji i lepši svet, ili možda Mirna vidi one stvari za koje smo mi postali nedodirljivi.
Uvek kada prepoznam ljude koji se dive lepom, a prostor za tužno spakuju za neki drugi put ili neki drugi život, zastanem i zapitam se zašto svi nismo takvi. Možda baš zato što onda ljudi kao Mirna ne i bili u svom slikarskom izrazu tako posebni.
Živeli kotrasti i drugačiji pogledi na svet.
Mene njene slike vesele i vode u neke mirisne svetove, pune dobre muzike i dobrih ukusa.Nailazim na polja cveća, na simbole prirode, na proleće i na cvrkut ptica.
Tako ih ja osećam.
I mogu da ih zamislim kako krase moju spavaću sobu, ili prenose dobre  vibracije u dnevnoj sobi.
Ako želite da unesete svetlo u svoj dom, uradite  to na najlepši mogući način. Pozovite umetnike da vas posete kroz njihove slike i tonove.
Uživajte u intervijuu i bojama.

1.Put od deteta do umetnika u tvom slučaju izgleda kako ?
Počeci bavljenja slikarstvom sežu još iz djetinjstva. Već u osnovnoj školi sam pokazivala  interes . Zbog toga sam imala veliku nedoumicu koju srednju školu upisati. Naime, u to vrijeme u Rijeci nije bilo srednje umjetničke škole bilo koje vrste. No, to ljeto dogodilo se ono što sam priželjkivala i otvorila se Škola za primjenjenu umjetnost. Upisala sam se i bila prva generacija te škole. Tada smo radili i radili i stalno nešto stvarali te sam shvatila da je to moj poziv. Poslije sam upisala i završila Akademiju primjenjenih umjetnosti, naknadno školu grafičkog dizajna a uskoro će biti 15 godina mog aktivnog bavljenja slikarstvom.
2.Dnevni raspored u Ateljeu, da li imaš nek rituale i kako planiraš vreme?
Slikam svaki dan, bez iznimke. Dok stvaram jednostavno uživam i volim to što radim!
U atelje odlazim već ujutro oko osam sati, nakon što muž i ja djecu odvedemo u školu i vrtić. Tamo sam do tri/četiri popodne.
U stanu u jednoj prostoriji imam modni studio gdje kreiram  i šijem… nerijetko radim i u dnevnom boravku kada su djeca kod kuće ili vikendom kako bi bili svi skupa… svaki dan nešto nastaje, nešto stvaram!
3.Na koji način se publika upoznaje sa tvojim radom , ranije su to bili krugovi građanstva koji su pratili izložbe i kulturna dešavannja u gradu, kako danas komuniciraš sa publikom?
Trudim se biti prisutna kroz razne kanale. To su galerije, kako si i rekla, gdje se publika upoznaje kroz izložbe. Zatim tu je virtualni svijet, te moj atelier-open studio u Rijeci i mobilni ateljei koje s vremena na vrijeme odradim po drugim gradovima.
U virtualnom svijetu, slike kao i informacije o uređenju interijera mogu se naći i na mojem službenom webu www.mirnasisul.com, facebook stranici www.facebook.com/mirnasisulart i Etsy shopu http://www.etsy.com/shop/MirnaSisul.
4.Da li je smatraš da su tvoji radovi kreirali tvoj brend, ili nekada dok slikaš razmišljaš o krajnjem kupcu ili prostoru u kome bi se tvoje slike mogle naći?
Definitivno smatram da su radovi ti koji su kreiral brend. U principu ne razmišljam o krajnjem prostoru gdje bi se slike mogle naći. Postoji izuzetak gdje ipak razmišljam o tome, a to je na polju dizajna interijera. Kako je slikarstvo usko povezano sa uređenjem interijera uživam radeći i na tom polju. Dizajn interijera meni predstavlja poseban izazov. Naime, tu je potrebno zadovoljiti više kriterija odjednom pa samim time i izazov je veći. Tu trebam biti zadovoljna ja, ali još više klijent koji je povjerio svoju intimu stanovanja meni.
5.Šta je ono što istražuješ kroz svoj rad i čemu se uvek vraćaš?
Volim vidjeti svijet oko sebe u bojama, obožavam boje, nijanse, igru svjetla i sjene…
Višeslojnim nanosima boje stvaram nekoliko planova slike kroz koje se naziru tamnije i svjetlije površine iz prethodnih faza rada.Radim slušajući i osjećajući glazbu. To je moj pokretač, bez toga ne mogu… i to uvelike obilježuje moje slike, moj rad. Nerijetko radovi sadrže tekst ili stihove pjesama koji u osnovi ne šalju neku poruku, zapravo ponekad samo upotpunjuju njen sadržaj.
6.Koji trenuci tokom kreativnog procesa predstavljaju najveće nadahnuće za tebe?
Ne mogu izdvojiti trenutak.. za mene proces samog stvaralaštva, koliko god da traje, ima jednu posebnu draž
7.Gde su sve otputovale tvoje slike?
Iako se slikarstvom aktivno bavim 15 godina, tek zadnje dvije godine živim od toga. Tako su i slike krenule „da putuju“ tek nedavno… osim Hrvatske gdje je najveća koncentracija, otišle su u Sloveniju, Srbiju, BiH, Italiju, nedavno u Ameriku, Australiju, Kinu…
8.Kako vidiš svoju umetnost u godinama koje dolaze?
Nastaviti ću putem kojim sam krenula… rad, rad i samo rad, konstatno izlaganje i predstavljanje širom regije, poslije i svijeta. Naravno, prisustvo u virtalnom svijetu interneta i na socijalnim mrežama je od iznimne važnosti i taj segment prezentacije ću širiti i dalje!
9.Za kraj preporuka. grad za posetiti, pesma za poslušati i želja za poželeti.
Grad za posetiti: Obidos, Portugal
Pesma za poslušati: Darko Rundek – Kuba

Želja za poželeti: može isto Kuba… hahaha

Leave a Reply

